Навчально-методична робота у коледжі є складовою частиною освітнього процесу і одним з основних видів діяльності педагогічних/науково-педагогічних працівників.
Основною метою є підвищення професійної майстерності та творчого потенціалу викладачів, розвиток інноваційної діяльності педагогічного колективу.
Основна методична проблема: «Розвиток фахової компетентності викладачів і студентів в умовах змішаного навчання в контексті оновлення вимог ринку праці».
Принципи навчально-методичної роботи:
• актуальність, цінність, новизна;
• науковість навчально-методичної роботи;
• системність і комплексність навчально-методичної роботи;
• послідовність і безперервність навчально-методичної роботи;
• індивідуальний підхід до учасників освітнього процесу;
• спрямованість і мотивація до самоосвіти й саморозвитку;
• оперативність, гнучкість, мобільність.
Структура навчально-методичної роботи коледжу: педагогічна рада; методична рада; навчально-методична комісія; циклові комісії; методичне об`єднання класних керівників.
Координуючим органом виконання навчально-методичної роботи в коледжі є методична рада, яка розглядає найбільш важливі питання вдосконалення методичної та навчально-виховної роботи, впровадження інноваційних технологій і прогресивних форм організації навчання в освітній процес, контролю й координації роботи циклових комісій, розробки заходів з підвищення професійної майстерності викладачів тощо.
Склад методичної ради: голова методичної ради (заступник директора з навчальної роботи), заступник голови методичної ради-голова навчально-методичної комісії (завідувач навчально-методичної лабораторії), секретар методичної ради (методист коледжу), завідувач навчально-методичного кабінету, завідувачі відділеннями, голови циклових комісій.
Основні завдання методичної ради:
• окреслення основних напрямів і шляхів удосконалення навчально-методичної роботи коледжу на навчальний рік;
• координування роботи циклових комісій коледжу;
• сприяння вивченню, апробації та впровадженню освітніх технологій та інноваційних методик в освітній процес коледжу;
• винесення на розгляд та схвалення навчально-методичних матеріалів (підручників, посібників, методичних рекомендацій та вказівок щодо проведення занять) для їх подальшого практичного застосування в коледжі;
• мотивація, створення умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації, вияву творчого потенціалу та розвитку педагогічної компетентності викладачів коледжу;
• відпрацювання єдиної системи розробки та оформлення навчально-методичних комплексів дисциплін/предметів, передбачених освітньо-професійними програмами підготовки та навчальними планами, за якими здійснюється підготовка здобувачів освіти тощо.
Форми навчально-методичної роботи:
1) Постійно діючі:
• групові форми навчально-методичної роботи (методична рада, навчально-методична комісія, циклові комісії, методичні об'єднання класних керівників);
• колективні форми навчально-методичної роботи (теоретичні семінари, педагогічні читання, методичні оперативні наради, виставки) ;
• індивідуальні форми навчально-методичної роботи (консультації, стажування, самоосвіта та ін.)
2) Епізодичні форми навчально-методичної роботи забезпечують якість проведення в коледжі днів творчості, методичних виставок, презентацій творчих робіт, конкурсів фахової майстерності викладачів тощо.
Види навчально-методичної роботи:
а) круглі столи, семінари викладачів щодо проблем реалізації концепції неперервної професійної освіти, інноваційної освітньої підготовки фахівців та співпраці із роботодавцями з питань працевлаштування випускників;
б) засідання педагогічних працівників коледжу (методичні об'єднання класних керівників, навчально-методична комісія, циклові комісії), де обговорюють стан і проблеми освітнього процесу в закладі освіти та окреслюють альтернативні шляхи їх вирішення;
в) засідання педагогічної ради та методичної ради коледжу, на яких аналізують стан і рівень професійної підготовки здобувачів освіти, обговорюють і затверджують перспективний план роботи та розвитку закладу освіти;
г) методичні семінари, які сприяють формуванню, накопиченню, виявленню, вивченню, узагальненню та поширенню перспективного педагогічного досвіду викладачів та майстрів виробничого навчання в освітньому процесі;
д) індивідуальні та групові консультації із завідувачами лабораторій та відділень, викладачами з питань забезпечення якості освітньої діяльності.
Рекомендації з навчально-методичного забезпечення
- Положення про методичну роботу
- Положення про методичну раду
- План методичної роботи
- Положення про Циклову комісію
- Положення про дистанційне навчання
- Положення про Силабус освітнього компонента (дисципліни)
- Положення про Навчально-методичний комплекс дисципліни
- Положення про Програму та робочу програму навчальної дисципліни
- Методичні рекомендації розроблення ОПП та навчального плану (рекомендації МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ "НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ВИЩОЇ ТА ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ")
- Норми часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків видів навчальної, методичної, інноваційної, наукової, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників (Наказ МОН від 18.06.2021 № 686)
- Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення відкритого заняття
- Методична розробка занять та вимоги до неї
- Програми загальноосвітніх дисциплін профільної середньої освіти (рекомендації МОН України)
- Інформація та документація. Бібліографічне посилання. ДСТУ 8302:2015